Η μάχη του δημάρχου Ελληνικού Αργυρούπολης

0

Στον δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης θα πραγματοποιηθεί η μεγαλύτερη επένδυση αστικής ανάπλασης στην Ν/Α Ευρώπη. Μια επένδυση που θα αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα όχι μόνο στον δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης έχει κεντρικό ρόλο στην διαδικασία της νέας ανάπτυξης. Σχεδόν το 90% της έκτασης της επένδυσης βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου. Επιπλέον η συγκρότηση ενός νέου πόλου με μικτές χρήσεις (εμπόριο, κατοικία, αναψυχή), η δημιουργία του μεγαλύτερου μέχρι σήμερα πάρκου στην Αττική και ενός από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, καθώς και η ανάδειξη με νέες χρήσεις του παράκτιου μετώπου θα οδηγήσουν σε δομικές αλλαγές που θα επηρεάσουν ριζικά τον Δήμο.

Για το λόγο αυτό, εδώ και σχεδόν 16 μήνες, ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης επεξεργάστηκε και κατέθεσε συγκεκριμένες και λεπτομερείς θέσεις και προτάσεις για κάθε θέμα που σχετίζεται με τη διαχείριση των περιοχών της επένδυσης, που εντάσσονται στο Δήμο, τα πολεοδομικά ζητήματα, τα θέματα της μετεγκατάστασης δραστηριοτήτων, το ζήτημα των κοινόχρηστων χώρων και το κρίσιμο ζήτημα του “Φορέα Διαχείρισης Κοινοχρήστων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

Ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης, και προσωπικά ο Δήμαρχος Γιάννης Κωνσταντάτος, έκανε σαφές σε όλους τους αρμόδιους φορείς ότι δεν υπάρχει ένα “ξεχωριστό ακίνητο” και όμοροι της επένδυσης δήμοι, όπου θα πραγματοποιηθεί μία επένδυση. Υπάρχουν τρεις “Δήμοι” (Ελληνικό – Αργυρούπολη, Άλιμος, Γλυφάδα) που μέσα στα διοικητικά τους όρια θα υλοποιηθεί η “Επένδυση” του Ελληνικού.

Εκτός από τις ζώνες ανάπτυξης που προβλέπονται (μαρίνα, ξενοδοχεία, καζίνο, mall, κ.τ.λ) προβλέπονται και κατοικίες που θα φιλοξενήσουν 27.000 χιλιάδες περίπου νέους κατοίκους. Καθώς χωροταξικά και διοικητικά το 90% ανήκει στον δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, το 4% στον Άλιμο και το 6% στην Γλυφάδα, οι νέοι αυτοί κάτοικοι θα καταστούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία δημότες του δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των δημοτών της πόλης.

Στο νόμο 4422/16 που κύρωσε τη σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Επενδυτή για την υλοποίηση της Επένδυσης, προβλεπόταν η ίδρυση ενός Φορέα που θα διαχειρίζεται την συγκεκριμένη επένδυση, ο οποίος όμως ήταν γεμάτος ασάφειες που
άνοιγαν διάπλατα το δρόμο για τη δημιουργία ενός οργανισμού που στην ουσία θα λειτουργούσε ως «ιδιωτικός δήμος».

Ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος διέβλεψε έγκαιρα το μεγάλο κίνδυνο η Τοπική Αυτοδιοίκηση να απωλέσει τον κυρίαρχο ρόλο της στη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων και να απογυμνωθεί από τις αρμοδιότητες που της δίνει το Σύνταγμα. Αντιλήφθηκε γρήγορα ότι μέσα από την εξυπηρέτηση των αναγκών μιας συγκεκριμένης περίπτωσης, άνοιγε ο δρόμος για τη δημιουργία «Μορφωμάτων» στην Ελληνική Επικράτεια που θα αποψίλωναν κι εντέλει θα διέλυαν την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Έτσι, κατέθεσε σε όλους τους αρμόδιους φορείς, πλήρως στοιχειοθετημένη πρόταση για την δημιουργία, τις αρμοδιότητες και τα έσοδα του “Φορέα”, προστατεύοντας πρωτίστως τα συμφέροντα του Δήμου του και ταυτόχρονα διασφαλίζοντας τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Με αυτά τα δεδομένα και τους κινδύνους, ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, κατάφερε και πέτυχε όλοι οι δημοτικοί φόροι που θα προκύπτουν από τις δραστηριότητες στον χώρο της επένδυσης (τέλη παρεπιδημούντων, φόρος καταστημάτων, φόρος καζίνο κτλ) να καταλήγουν στα ταμεία του δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης και ο «Φορέας Διαχείρισης να εισπράτει μόνο τα ανταποδοτικά τέλη».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.